Wzrost firmy oparty na produkcie

Wzrost firmy oparty na produkcie

Wzrost firmy mierzony jest głównie finansowo. Lokomotywą tego wzrostu są często działania zespołów marketingu i sprzedaży. Jeśli jednak nacisk na te działania zagarnia cały krajobraz firmy, to jest ryzyko marginalizacji aspektów dotyczących sprzedawanego produktu. Zaczynamy np. reklamować coś, czego wartości nie jesteśmy pewni lub nawet jej nie znamy (!). Jak więc przywrócić znaczenie produktu w firmie, a nawet stworzyć z nich lokomotywę sprzedażową? Jaką rolę ma w tym Product Manager?

Czytaj dalej -> „Wzrost firmy oparty na produkcie”
Jak specyfikować zadania i ustalać jasne kryteria odbioru

Jak specyfikować zadania i ustalać jasne kryteria odbioru

Kiedy chcemy coś od drugiej osoby to albo prosimy ją o to, albo jako pracodawca dajemy jej zadanie – tworzymy jego specyfikację. Składamy słowo do słowa, przekazujemy i czekamy na wynik. Jednak określone oczekiwanie często bywa różnie rozumiane przez strony i dostajemy nie to, co chcieliśmy lub półprodukt. Jak uniknąć różnych interpretacji specyfikacji i tego, czy coś jest zrobione?

Czytaj dalej -> „Jak specyfikować zadania i ustalać jasne kryteria odbioru”
Wizja firmy – jak połączyć ją z codziennymi działaniami?

Wizja firmy – jak połączyć ją z codziennymi działaniami?

Jeśli prowadzisz firmę, w której pracują też inni, musisz dać pozostałym jasny sygnał, w którą stronę idziecie. Możesz zacząć od opowiadania o wielkiej wizji firmy i wiekopomnych celach, do których zmierzacie. Jednak na nic to się zda, jeśli te górnolotne koncepcje i strategie nie będą przekładane na operacyjną codzienność.

Czytaj dalej -> „Wizja firmy – jak połączyć ją z codziennymi działaniami?”
Pomysł na biznes à la startup. Jak znaleźć, a nie wymyślać?

Pomysł na biznes à la startup. Jak znaleźć, a nie wymyślać?

Chcesz zbudować własną firmę? Jeśli tak to zaczynasz od koncepcji, za którą przyszli klienci będą chcieli zapłacić. To Twoja pierwsza ważna decyzja w nowym biznesie. Z drugiej strony ktoś kiedyś powiedział, że sam pomysł na biznes jest wart 1 zł + VAT, a wykonanie tego pomysłu jest wszystkim. Jednak ten pomysł na firmę nada kierunek Twoich działań na kilka lat. Może warto pochylić się na tym wyborem, aby nie powtarzać błędów innych?

Czytaj dalej -> „Pomysł na biznes à la startup. Jak znaleźć, a nie wymyślać?”
Mudita – ciesz się z sukcesów innych

Mudita – ciesz się z sukcesów innych

Każdy z nas lubi być mniej lub bardziej doceniany. Chcemy, aby nasz wysiłek i wkład w dane przedsięwzięcie zostały zauważone. Przypisanie komuś innemu nie jego zasług może powodować naszą frustrację i demotywację. A co, jeśli odpowiadasz za zespół i Twój sukces zależy od cząstkowym dokonań członków tego zespołu? Czy nadal będziesz czekał na medal dla siebie, czy może to Ty powinieneś zacząć wieszać medale na szyjach innych?

Czytaj dalej -> „Mudita – ciesz się z sukcesów innych”
Startupy zmieniają świat! Na lepsze?

Startupy zmieniają świat! Na lepsze?

Startupy tworzą produkty, które mają przyspieszyć żmudne życiowe czynności a najlepiej je zautomatyzować. Portale technologiczne są pełne nowin o tym, jak cyfrowe rozwiązania przyniosą nam dobrobyt i szczęśliwość. O ile mogę zgodzić się z tym pierwszym, o tyle nie jestem pewien, że coraz więcej technologii w naszym życiu uczyni nas bardziej zadowolonymi z życia.

Czytaj dalej -> „Startupy zmieniają świat! Na lepsze?”