Facebook Fanpage dla wielu firm wciąż pozostaje jednym z głównych kanałów pozyskiwania klientów. Im więcej fanów (lubią stronę), tym więcej osób zobaczy nowy wpis na fanpage, który może wprost prowadzić do stron sprzedażowych.
W ostatnim czasie coraz więcej osób poddaje w wątpliwość sens działań reklamowych na Facebooku. I mają rację. W skrócie, Facebook ostatnio mocno ograniczył ilość fanów, do których docierają posty z Facebook Fanpage. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby w nowych warunkach policzyć koszty, czy taka inwestycja marketingowa (np. reklamy facebook) się zwróci.
Poniżej podaję główne czynniki, które wpływają na AKTYWIZACJĘ fanów. Taka aktywizacja podnosi Edge Rank dla Fanpage, wtedy jest większa szansa zdobycia nowych fanów / lajków na facebooku. Także płatne działania marketingowe są wtedy bardziej efektywne (niższy koszt za fana).
Rodzaj posta na Facebook Fanpage
Zdjęcia zdobywają 53% więcej Polubień, 104% więcej Komentarzy i mają o 84% większy współczynnik klikalności. Badania reklamowe na Facebooku wykazują, że posty zawierające zdjęcie wywołują większe zainteresowanie niż post zawierający tylko tekst i link.
Długość posta
Posty, czyli wpisy, zawierające nie więcej niż 80 znaków wywołują o 66% większe zainteresowanie. Natomiast posty firm zajmujących się handlem detalicznym, które były dłuższe niż 80 znaków, osiągały wtedy o 66% mniejszą ilość polubień i komentarzy.
Zawartość posta
Posty na Facebook Fanpage zawierające pytanie zdobywają o 100% więcej komentarzy. Dodatkowo posty zachęcające do dialogu dostają o 100% więcej komentarzy niż te niezawierające pytań.
Kiedy publikować posty żeby zdobyć więcej lajków na facebooku?
W ciągu tygodnia aktywność na Facebooku (liczona pod kątem ilości postów i komentarzy publikowanych w ciągu godziny) jest najwyższa około godz. 15. Zauważalne wzrosty aktywności są zauważalne także koło godz. 11 i 20. Jednak to, że aktywność wzrasta o pewnych porach dnia nie musi oznaczać, że to są najlepsze pory do publikowania postów. Poświęć czas na sprawdzenie, co najlepiej działa w Twoim przypadku, dzięki temu zwiększysz szanse na zdobycie lajków. Jeśli chodzi o dni tygodnia to według uśrednionych danych aktywność na Facebooku jest najwyższa w środę.
Częstotliwość publikowania
Publikowanie 1-2 razy w ciągu dnia pozwala na to aby dany post mogła zobaczyć maksymalna liczba osób. Aktywność firm zajmujących się handlem elektronicznym, które publikują 1-2 razy dziennie, cieszy się 40% większym zainteresowaniem (liczba polubień i komentarzy) niż aktywność tych firm, które publikują 5 lub więcej razy w ciągu dnia. Powodem jest to, że przy za dużej liczbie postów ich EdgeRank jest niski i post dociera do małej liczby fanów.
Poniżej zapraszam do zapoznania się z infografiką, dzięki tłumaczeniu grafiki z bloga kissmetrics.com.
Możesz także umieścić powyższą infografikę na swojej stronie www, wkopiowując do niej poniższy kod.
Jeśli podane w artykule wartości nie są zbieżne z Twoimi obserwacjami, to nic. Ta grafika ma także na celu zwrócenie uwagi na aby szukać na swoim Fanpage pewnych prawidłowości w kontekście typu postów, czasu publikacji i częstotliwości. Warto także nie pozostawać przy samym publikowaniu wpisów, ale uatrakcyjnić Fanpage np. poprzez aplikacje na Facebooka (np. konkursowe). Ale warto zacząć od prostej komunikacji.