Landing Page – 10 zasad budowania [Infografika]

Optymalizacja Landing Page jest niezbędnym elementem działań mających na celu konwersję odwiedzających na klientów. Od tego jak zbudowany jest Twój Landing Page zależy to, czy Twoi użytkownicy wykonają kolejny krok, np. rejestrację w serwisie.

Co to jest Landing Page?

Jest to wybrana strona docelowa na Twojej witrynie internetowej, na którą odwiedzający trafiają po kliknięciu np. linku reklamy na zewnętrznej stronie. Dlatego tak dużą wagę przykłada się do jej kompozycji aby
Dziesięć zasad projektowania skutecznej strony startowej
ŁADNY NAGŁÓWEK
1. NAGŁÓWKI I REKLAMY
Nagłówki na stronie głównej i wording w reklamach muszą się uzupełniać
Twoje wyniki w AdWords pozwalają poznać cost-per-click. Ten wynik może być poprawiony jeśli zadbasz o zgodność pomiędzy treścią reklamy a treścią strony.
2. JASNE I TREŚCIWE NAGŁÓWKI
Nagłówek to jedna z pierwszych rzeczy, które czyta osoba odwiedzająca stronę, dlatego nie może być niejasny lub nudny. Ma zachęcić do czytania dalej.
3. BEZBŁĘDNA GRAMATYKA
Jeśli prosimy użytkownika o dokonanie zakupu i podanie swoich danych osobowych, a na stronie są literówki lub błędy gramatyczne, ryzykujemy utratę zaufania klienta.
4. DBANIE O WIARYGODNOŚĆ
Aby skutecznie wzbudzić zaufanie klientów dołącz do strony startowej referencje, wzmianki w prasie i opinie klientów. Zapewniaj gwarancje i certyfikaty bezpieczeństwa (Better Business Bureau, VeriSign, itp.)
Kiedy firma optyczna ACLens zaczęła używać VeriSign odnotowała wzrost konwersji użytkowników o 41% i 58-procentowy wzrost dochodów z transakcji. To samo może stać się w przypadku jakiejkolwiek innej strony startowej.
5. MOCNE CALL TO ACTION
Po tym jak odwiedzający stronę startową przeczyta nagłówek konieczne jest, żeby wiedział co robić dalej.
Doskonale widać to na przykładzie przeglądarki Mozilla Firefox – kiedy zmienili treść przycisku call-to-action z „Wypróbuj Firefox” na „Pobierz za darmo teraz” okazało się, że Mozilla zanotowała o 500 ściągnięć więcej w takim samym przedziale czasu.
6. PRZYCISKI I CALL TO ACTION MUSZĄ SIĘ WYRÓŻNIAĆ
Dowiedz się, których słów kluczowych mogą szukać ludzie zainteresowani Twoimi usługami. Używaj słów takich jak „darmowy”, „Nowy”, „Kup”, „Pobierz teraz”.
Przycisk konwersji powinien wyróżniać się i być umiejscowiony pod call-to-action lub pojawiać się jako przycisk call-to-action. Tak czy inaczej przycisk ten powinien być duży, wyrazisty i widoczny niezależnie od rozdzielczości ekranu.
Pomarańczowe i żółte przyciski przyciągają wzrok.
7. OSTROŻNIE Z LINKAMI
Linki odsyłające do zbyt wielu stron lub podstron rozpraszają uwagę użytkowników i mają negatywny wpływ na konwersję.
Duża ilość linków może sprawdzić się na stronie głównej, ale strona startowa powinna być jak najprostsza.
Poniżej infografika dzięki tłumaczeniu materiałów z Business2Community.com.
Landing Page Optymalizacja
Możesz także umieścić powyższą infografikę na swojej stronie www, wkopiowując do niej poniższy kod.

Jeśli podane w artykule wartości nie są zbieżne z Twoimi obserwacjami, to nic. Ta grafika ma także na celu zwrócenie uwagi na aby szukać na swoim Fanpage pewnych prawidłowości w kontekście typu postów, czasu publikacji i częstotliwości.  Warto także nie pozostawać przy samym publikowaniu wpisów, ale uatrakcyjnić Fanpage np. poprzez aplikacje na Facebooka (np. konkursowe). Ale warto zacząć od prostej komunikacji.
A jakie Wy macie spostrzeżenia co do prawidłowości publikacji na Facebook Fanpage?

Czytaj również:  Lejek sprzedaży - 2 kluczowe wskaźniki do e-sukcesu (na początek)